FAQ
Betaling
Hvilken valuta vil jeg bli belastet i?
Vi aksepterer betaling i de vanligste valutaenhetene, inkludert NOK, SEK, DKK, GBP, Euro og USD.
Kan jeg betale med faktura etter at behandlingen er mottatt?
Ja, når du velger å betale med faktura vil du ha 14 dagers betalingsutsettelse fra bestillingen din blir godkjent. Dette gjør at du kan motta din behandling først og heller betale senere. Du kan derfor kjøpe det du trenger fra oss, med visshet om at du vil motta medisinen du betaler for.
Vær oppmerksom på at du vil få din faktura tilsendt på e-post fra vår forretningspartner Klarna. Fakturaen vil normalt være tilgjengelig på din e-postadresse dagen etter at din bestilling har blitt sendt til apoteket, og må betales innen utløpsfristen for å unngå tilleggsgebyr. Hvis du ikke har mottatt din faktura innen rimlig tid, vil vi anbefale deg å sjekke spamposten (søppelpost) din da fakturaen kan ha havnet der. Du kan også kontakte oss på telefon eller email for ytterligere informasjon om din betaling.
Hvilke kreditt-og debetkort godtar dere?
Vi aksepterer Mastercard, Maestro, Visa Electron og Visa.
Kan jeg returnere min bestilling etter den har blitt sendt ut?
Nei, dessverre. Ifølge loven er det ikke lov til å returnere medikamenter etter disse har blitt sendt ut. Dette er fordi hver medisin blir skrevet ut til en spesifikk pasient, og den kan derfor ikke videreselges til noen annen hvis den returneres.
For mer informasjon om returrett av medisiner, UK Legislation.
Hvordan vil denne transaksjonen vises på kontoutskriften?
På din kontoutskrift vil transaksjonen for bestillingen vises under navnet Hexpress EU Ltd, noe som sikrer din konfidensialitet. Hexpress EU Ltd er euroClinix sitt holdingselskap.
Levering
Når kan jeg forvente å motta min bestilling?
Bestillinger som legges inn før klokken 15.00 på ukedager, vil ligge klar for henting på apoteket allerede neste dag (ved 14:00-15:00-tiden). Hvis du har valgt levering, vil forsendelsen leveres innen 48 timer. Bestillinger som gjøres etter kl. 15:00 på en fredag eller over helgen vil bli bli behandlet påfølgende mandag.
Må jeg betale mva/fortollingsavgifter?
Nei. Alle våre behandlinger sendes nå fra apotek i Norge, og det vil derfor ikke etterkomme tollavgifter på forsendelsene.
Er det lov å bestille legemidler til Norge?
Ja, det er tillatt å importere legemidler du har kjøpt på internett fra land innenfor EU og EØS inn til Norge. Alle medisiner som tilbys hos euroClinix er lovlige i Norge, og blir skrevet ut på resept til hver enkelt pasient av en autorisert lege. Ettersom resepten blir behandlet og sendt ut fra på våre samarbeidsapotek i Norge, vil den ikke måtte gjennomgå en importkontroll.
Må jeg signere når jeg mottar behandlingen?
Ja, reseptbelagte medisiner kan ikke leveres uten signatur.
Jeg la inn en bestilling for flere dager siden, men den har enda ikke kommet. Hva kan jeg gjøre?
Så snart bestillingen din er klargjort på apoteket, vil du motta en e-post om at den er klar for henting eller utsending (avhengig av hva du har valgt). Hvis du ikke har mottatt en slik e-post, vennligst ta kontakt med oss på telefon 85 44 99 14 slik at vi kan sjelle . Du kan også kontakte oss dersom du har andre spørsmål.
Vil forpakningen for medisinen være diskré?
Ja, alle våre medisiner vil pakkes diskrè av apoteket, og verken innhold eller euroClinix som avsender vil være oppgitt på utsiden av emballasjen. Du kan derfor trygt motta forsendelsen din hvor du måtte ønske, eller gi noen du kjenner fullmakt til å hente bestillingen for deg. Ingen andre enn du vil vite hva bestillingen inneholder.
Hvordan garanterer euroClinix ditt personvern?
euroClinix følger alle lover og regler for personvern og taushetsplikt innenfor EU og EØS. Dine personlige opplysninger vil aldri bli delt med en tredjepart, og eventuelle medisinske opplysninger vil kun bli sett av legen som behandler din konsultasjon. For å sikre ditt personvern, vil alle bestillinger bli sendt i en umerket emballasje, og hverken innhold eller euroClinix som avsender vil være synlig på utsiden. Vårt navn vil heller ikke nevnes i bank-transaksjonen for din bestilling. Alle transaksjoner vil i steden være merket med navnet til vårt holdingselskap, Hexpress EU Ltd.
Hva er inkludert i prisen når jeg bestiller?
Prisen du betaler når du bestiller hos oss inkluderer medisin, legekonsultasjon, reseptlevering og eventuelt frakt av bestillingen dersom du har krysset av for dette.
Opererer euroClinix i samsvar med EU/EØS lover?
Ja, euroClinix er et helt lovlig alternativ til offentlig helsevern i Norge. Vi følger alle EU/EØS-lover og reguleringer som omhandler legemidler og personvern.
euroClinix samarbeider dessuten kun med autoriserte leger, og alle medisiner sendes ut fra registrerte apotek i Norge. Reseptene som skrives ut baseres dessuten på en online konsultasjon som hver enkelt pasient må igjennom. Ved mistanke om misbruk av våre tjenester, eller dersom man ikke er egnet for en behandling, vil våre leger avvise bestillingen din.
Alle våre leger reguleres av GMC (britiske legemiddelverket), og våre samarbeidsapotek er registrerte og lokaliserte i Norge.
Bestillingen
Hva skjer når jeg legger inn en bestilling?
Etter at du har lagt inn din bestilling, vil din medisinske konsultasjon og dine personlige opplysninger sendes direkte til vårt medisinske senter. Her vil en av våre autoriserte leger sjekke den informasjonen du har oppgitt. Hvis legen godkjenner din forespørsel om behandling, vil en resept bli oversendt til et av våre samarbeidsapotek i Norge der ditt medikament vil bli behandlet og klargjort.
Hva er en online konsultasjon?
Nett-konsultasjonen du må igjennom hos oss består av en rekke spørsmål som omhandler din helse. Ved å besvare disse spørsmålene mest mulig detaljert, vil du gi legen anledning til å vurdere din helsetilstand, og om den valgte medisinen vil være riktig og trygg for deg å bruke. Konsultasjonen er derfor først og fremst et verktøy for å fremme din egen sikkerhet.
Hvordan skjer betalingen?
Vi belaster aldri din konto før den forespurte behandlingen er godkjent av legen og en resept har blitt skrevet ut.
Hvor gammel må jeg være for å kunne bestille medisiner hos dere?
Du må være over 18 år for å kunne bestille legemidler hos oss.
Hvorfor trenger dere telefonnummeret mitt?
Vi må ha tilgang din oppdaterte kontaktinformasjon i tilfelle det skulle oppstå problemer med bestillingen eller forsendelsen din. Dette kan for eksempel være at vi mangler viktig medisinsk informasjon om deg, vi har problemer med betalingen din, eller pakken din har blitt stoppet i tollen med forespørsel om ditt personnummer. Kontakt per telefon er normalt en enklere og raskere løsning for å sikre at du mottar din behandling innen kortest mulig tid.
Kan jeg bestille en behandling via telefon?
Ja, dersom du trenger hjelp til å legge inn en bestilling, kan du kan ringe Pasientservice på telefon 85 44 99 14. Våre linjer er åpne fra mandag til fredag, mellom kl.10.00 til 19.00.
Hva skjer dersom bestillingen ikke blir godkjent av legen?
Hvis bestillingen din ikke blir godkjent av legen, vil du bli kontaktet via e-post med en forklaring på hvorfor din forespørsel ble avslått. Normalt vil et avslag være basert på en mistanke om at du lider av en annen tilstand enn den du har oppgitt. Det kan også være fordi det finnes andre behandlinger som er bedre egnet for din tilstand. Din konto vil ikke bli belastet dersom du får avslag på bestillingen.
Kan man legge inn mer enn én bestilling om gangen?
Det kommer helt an på hvilken tilstand og behandling det gjelder. Noen medikamenter kan påvirke hverandre, som kan forårsake potensielt alvorlige bivirkninger. Dersom man ønsker å plassere to eller flere behandlinger, er det viktig at man gjennomfører ulike konsultasjoner for de ulike medikamentene. Våre leger vil alltid sjekke hvilke medikamenter du har brukt tidligere for å sikre at man ikke blander medikamenter, og de vil kunne gi deg råd og veiledning dersom du har problemer med å finne en behandling som fungerer godt for deg.
Våre leger er svært nøye på ikke å foreskrive for mye antibiotika til våre pasienter, grunnet risikoen for antibiotikaresistens. Dette gjør at du ikke kan bestille mer enn èn slik behandling per halvår (6 måneder). Hvis du har en partner som også er smittet med den samme infeksjonen som du er, må denne personen legge inn en bestilling på en egen konto.
Medisinering
Er medikamentene deres ekte?
Ja, vi er en seriøs aktør innenfor privat helsevern og garanterer at alle våre medikamenter er ekte og sendes ut fra apotek i Norge.
Må jeg konsultere med min fastlegen først?
Det er alltid lurt å rådføre deg med fastlegen ansikt-til-ansikt før du benytter deg av nye medikamenter. Dersom du ønsker det kan vi kontakte fastlegen din for deg.
Hva skjer dersom jeg får bivirkninger?
Det er ikke uvanlig å oppleve bivirkninger ved bruk av medisiner, spesielt dersom du begynner på en ny behandling. Vanlige bivirkninger er listet opp på våre sider og medisiner i de fleste tilfeller forårsaker ikke alvorlige bivirkninger. Dersom du opplever bivirkninger som er spesielt ubehagelige, bør du kontakte pasientstøtte eller din fastlege så fort som mulig om råd.
Andre nettsteder krever ikke konsultasjon. Hvorfor denne prosessen så komplisert?
Det er strengt ulovlig å selge og kjøpe medikamenter på nett uten en form for konsultasjon og resept. Selv om prosessen kan virke noe komplisert, så sikrer den konsultasjonen at du som pasient trygt kan benytte deg av medikamentene ved å først kontrollere at du er egnet for bruken av behandlingen. Husk, dette er en sikkerhet for din helse. Dersom et nettsted gir deg muligheten til å kjøpe medikamenter uten resept eller konsultasjon kan du være sikker på at dette er en useriøs, ulovlig og potensielt farlig nettside. Medikamenter fra slike nettsteder kan utsette deg for en alvorlig helserisiko og det er en stor fare for at disse medikamentene ikke inneholder de riktige virkestoffene.