Det er slutten av det finansielle året i USA, som betyr at det er høysesong for rapporter. Dette kvartalet har produsenten Eli Lilly sett en kraftig økning i bruk av Cialis, som er én av de mest populære og moderne potenspillene for pasienter med impotens. Totalt øking for de tre første månedene ble 31,8 milliarder kroner (5,6 milliarder USD), som er overstiger alle forventninger.
Salg av Cialis har økt med hele 6% globalt under første kvartal i 2012 med tilsvarende periode i fjor. Det amerikanske markedet viser en salgøkning på 13%, som kommer av større etterspørsel. Utenfor USA var overskuddet 2% over hva som var forventet, men dette overskuddet hadde vært høyere dersom den amerikanske valutaen sto sterkere. Dette viser at det er en enorm økning i antall personer som velger å bruke Cialis framfor andre alternativer.
Den totale gevinsten for Cialis for første kvartal i 2012 gikk opp til 461,8 millioner US dollar, som gjør dette medikamentet til den femte mest innbringende inntektskilden av Lillys produkter dette kvartalet. Den raskest voksende markedet for Eli Lilly ble Kina med en økning på 41%. Dyrehelse og diabetes er de to områdene som selskapet ser størst vekst med flere nye legemideler som er på vei ut i markedet.
Viagra for menn er riktignok den mest kjente potenspillen i verden, men det kan nå se ut til at flere og flere foretrekker Cialis. Kjent som helgepillen, gir Cialis en betydelig lengre effekt enn andre alternativer for behandling av ereksjonsproblemer. Kliniske studier viser at Cialis forblir i kroppen opptil 36 timer. Dette gir menn som sliter med potensen god mulighet til å gjenvinne spontaniteten i hverdagen og sexlivet.